Wróć
Kraj
Wróć
Moje samochody
-
Części zamienne do Twojego samochodu

-
Informacje
Sprawdzanie połączeń nie wymaga specjalnej wiedzy ani wyposażenia. Oszacowanie stanu części samemu jest łatwe. Wystarczy odkręcić części, sprawdzić je, a potem sprawdzić, czy nie ma wad w miejscach montażu. Nawet nieznaczne uszkodzenie główki śruby lub gwinta wskazuje na potrzebę wymiany połączeń. Po tym, sprawdź powierzchnię części pod względem rdzy i obecności odpowiedniego smaru.
Najpopularniejszą przyczyną awarii połączeń kół jest nieprawidłowy moment obrotowy. Nadmierne obracanie podczas instalacji może doprowadzić do szkody gwintowanego połączenia, przełamania śrub lub gwoździ oraz ich obracanie się w miejscu w piaście koła; z kolei niewystarczające obrócenie może skończyć się deformacją połączeń, ich zniszczeniem lub udzkoszeniem ich lokalizacji. W obu przypadkach ryzyko wypadku jest bardzo wysokie, jako że koła mogą odczepić się podczas jazdy.
Awaria części jest często spowodowana, na przykład, wyborem nieprawidłowych połączeń, kiedy standardowe tarcze kół są wymieniane na te ze stopu. Zbyt krótkie śruby nie mogą zapewnić niezawodnego przymocowania koła, a zbyt długie mogą dotykać i uszkadzać części mechanizmu hamulcowego. Poza tym, jeśli kształt części nie pasuje do lokalizacji, połączenia rozluźniają się z czasem.
Do smarowania śrub i nakrętek kół, używaj specjalnych produktów, które są odporne na wysokie temperatury i czyszczenie. Jeśli zignorujesz te rekomendacje, gwintowane złącza mogą się zablokować z powodu rdzy. Także brak smaru zwiększa ryzyko zdzierania powierzchni części.
Odnowienie śrub kół i nakrętek jest ograniczone do oczyszczania ich z brudu, kurzu, rdzy i do smarowania ich specjalnym środkiem. Nigdy nie obcinaj gwintów i nigdy nie odcinaj uszkodzonych gwintowanych końcówek części.
Żeby zredukować ryzyko zablokowania i zapchania się części, używaj odpornych na ciepło smarów do serwisowania. Nakłada się je jedynie na gwintowane części śrub i nakrętek kół.
Wymiana śrub i nakrętek kół jest łatwa. Żeby to zrobić, stosuj się do następujących kroków:
Jeśli jedna śruba lub nakrętka jest wymieniana, zawsze upewnij się, że nie jest inna od tych, które są już zainstalowane. Przy wymianie wszystkich połączeń, stosuj się do diagramu wyszczególnionego w technicznej dokumentacji pojazdu. To zapewni prawidłowe pozycjonowanie koła i jego dopasowanie do powierzchni tarczy hamulcowej.